بویلر تشعشعی-بویلر چیست | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بویلر تشعشعی-بویلر چیست | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بویلر تشعشعی یک نوع بویلر است که از پرتوهای گاما یا پرتوهای الکترومغناطیسی فرکانس بالا برای گرم کردن آب یا سایر مایعات استفاده می‌کند. این نوع بویلر اغلب برای صنایعی مانند صنایع شیمیایی، پتروشیمی، صنعت هسته‌ای و پرتو درمانی استفاده می‌شود. برای کارکردن بویلر تشعشعی، پرتوهای گاما یا الکترومغناطیسی به داخل یک مبدل حرارتی هدایت می‌شوند. این مبدل حرارتی حاوی مایع یا آب است که به وسیله پرتوهای تشعشعی گرم می‌شود و حرارت آن به سایر سیستم‌ها منتقل می‌شود.


استفاده از بویلر تشعشعی در صنایعی که با خطرات بالقوه پرتوزا همراه هستند، نیاز به دقت و دانش فنی ویژه دارد و تنها توسط افراد مجرب و متخصص باید به کار گرفته شود. همچنین، استفاده از این نوع بویلر باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ایمنی و محیط زیستی انجام شود.

بویلر تشعشعی-بویلر چیست | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بویلر تشعشعی-بویلر چیست |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات : مشهد بخار هم اکنون با بیش از 50سال سابقه درخشان و حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی و ارائه انواع تولیدات متنوع و مورد نیاز صنعت توانسته است با حفظ کیفیت و به کارگیری بهترین متریال و مواد اولیه قیمت تقریبا تمام تولیدات خود را تا 20% تخفیف و 100 % تضمین کیفیت قطعات کمتر از سایر تولید کنندگان وارد بازارهای داخلی و خارجی نماید. در این مقاله به موضوعات قیمت بویلر-اجزای بویلر-معنی بویلر-بویلر کشتی چیست-دستگاه بویلر-تفاوت دیگ بخار و بویلر خواهیم پرداخت .ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع بویلر تشعشعی-بویلر چیست با ضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم.

بویلر تشعشعی-بویلر چیست |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات - مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع بویلر تشعشعی-بویلر چیست در خدمت شما مشتریان گرامی باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت بویلر-اجزای بویلر-معنی بویلر-بویلر کشتی چیست-دستگاه بویلر-تفاوت دیگ بخار و بویلر با ما همراه باشید . مجموعه بزرگ صنعتی مشهد بخار اولین تولید کننده دیگ آبگرم در ایران می باشد و با سعی و تلاش فراوان توانسته است کلیه بویلرها و ماشین آلات نفت و گاز را به کشورهای همجوار صادرات نماید. شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از بویلر تشعشعی-بویلر چیست را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید .

بویلر تشعشعی-بویلر چیست | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بویلر تشعشعی-بویلر چیست |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات : بویلر تشعشعی-بویلر چیست طراحی و تولید شده در مجموعه مشهد بخار با 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد. ما با افتخار اعلام می نماییم که اولین کارخانه با ضمانت نامه کتبی ۳ ساله و خدمات پس از فروش ۱۲ ساله در هر نقطه کشور عزیزمان ایران می باشیم و همچنین دارنده نشان و پلاک استاندارد و پلاک طلایی بین المللی می باشیم. جهت هرگونه مشاوره قبل خرید بویلر تشعشعی-بویلر چیست و قیمت بویلر-اجزای بویلر-معنی بویلر-بویلر کشتی چیست-دستگاه بویلر-تفاوت دیگ بخار و بویلر لطفا با یکی از شماره های مجموعه مشهد بخار در تماس باشید.

بویلر تشعشعی-بویلر چیست | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بویلر
بویلر (Boiler) یک کلمه انگلیسی به معنای مرسوم آن انجام عمل جوشاندن و یا جوشاننده می باشد و این کلمه مرتبط با عمل بویلینگ (Boiling) که به معنای رساندن دمای یک سیال به نقطه جوش آن می باشد و در صنایع گرمایشی، عموماً بویلرها یک مخزن دربسته تحت فشار محسوب می شوند که فرآیند جوش آوردن یا گرم کردن یک سیال را بر عهده دارد.
در زبان فارسی معمولا در صنایع مختلف به جای اصطلاح بویلر از کلمات دیگ و کوره استفاده می گردد که بیانگر دستگاهی با همان کارآیی صنعتی می باشد.
بویلرها از نظر نوع گرمایش و سیال گرم شونده به گونه های مختلفی تقسیم می گردند که برخی از انواع معروف و پرکاربرد آنها شامل:

  • دیگ بخار
  • دیگ آبگرم
  • دیگ روغن داغ

بویلرها از نظر نوع جنس به دو دسته چدنی و فولادی تقسیم بندی می شوند، اما امروزه بویلرهای چدنی به دلیل هزینه نصب بالا و راندمان پایین دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. به همین دلیل، دما بخار مشهد تمامی بویلرهای خود را از نوع فولادی طراحی و تولید می گرداند.
بویلرها، براساس ساختار به دو نوع لوله آبی (watertube) و لوله آتشی (firetube) طراحی و تولید می شوند.
دیگ بخار واتر تیوب -لوله آبی(watertube): در این نوع بویلر، آب درون لوله ها در جریان است و آتش از بیرون به لوله ها برخورد می کند و سبب گرم شدن آب می شود. در واقع آتش تولید شده توسط مشعل در کوره یک جریان گازداغ را ایجاد کرده که تمامی لوله ها را احاطه می کند. بویلر واترتیوب برای فشار کارهای بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد.
دیگ بخار لوله آتشین -فایر تیوب(firetube): این نوع بویلر، شامل لوله فولای بلندی است که گازهای داغ تولید شده در کوره، از درون این لوله ها عبور می کند و آبی که باید گرم و یا بخار شود، در اطراف آن ها جریان داشته و سیرکوله می شود.
از حیث ساختار فنی و اینکه یک دیگ چگونه کار می کند، بر طبق اصول اولیه می توان چنین تشریح کرد که در اکثر بویلرها احتراق داخلی حاصل از انواع سوخت های فسیلی در بخش کوره انجام شده و این حرارت بنابر پیش بینی انجام شده در طراحی، به اجزای دیگر منتقل می گردد.

بویلر تشعشعی-بویلر چیست | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات
و در برخی موارد خاص هم یک بویلر می تواند به عنوان دستگاه طراحی شده در جهت بازیافت حرارت حاصله در نیروگاه های بزرگ (هیت ریکاوری بویلرها ) مورد استفاده قرار گیرد.
ولیکن از حیث کلیات در اکثر موارد یک دیگ دارای اجزای ذیل می باشد:

  • اجزای اصلی تشکیل دهنده بویلر
  • پوسته (Shell) جهت نگه داری مواد گرم شونده داخل دستگاه
  • کوره (Furnace) یا محفظه احتراق جهت انجام مراحل ایجاد واکنش شیمیایی سوختن مواد و تولید گازهای داغ
  • مشعل دیگ بخار (Burner) بر اساس نوع سوخت مصرفی تقسیم بندی می شود
  • اتصالات و نازل ها که جهت ورود و خروج و نصب تجهیزات بر روی بویلر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • شاسی یا پایه که جهت نگه داری و تحمل وزن دستگاه می باشند
  • مهم ترین تجهیزات جانبی بویلر
  • پمپ دیگ بخار
  • شیر اطمینان دیگ بخار
  • شیرخروجی، تخلیه و تغذیه
  • پرشر سوئیچ جهت کنترل فشار دیگ
  • تابلو و مدار فرمان

بویلر تشعشعی-بویلر چیست | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

مهم ترین نکته حائز اهمیت در انتخاب بویلر و دیگ، در نظر گرفتن پلاک استاندارد بازرسی دیگ بخار و گواهی استاندارد از شرکت های بازرسی معتبر می باشد.
به دلیل اینکه بویلرها جز مخازن تحت فشار محسوب می شوند، استفاده از مواد ساخت با کیفیت و تجهیزات جانبی استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است.
دسته بندی بویلرها
رایج ترین نوع دسته بندی بویلر ها ، بویلرهای فایرتیوب و بویلرهای واترتیوب می باشد .
بویلرها به صورت زیر به کلاس های مختلفی تقسیم می شوند:
1- از نظر محل کاربرد بویلر:
تولید برق، حمل و نقل (لوکوموتیو)، گرمایش، پخت مواد، استریل کردن مواد و ...
2- از نظر فشار کاری بویلر:
فشار پایین تا متوسط، فشار بالا و فشارهای فوق بحرانی.
مقادیر عددی مربوط به این دسته بندی با توجه به نوع بویلرها و خانواده آنها متفاوت است.
3- با توجه به محل تولید شدن بخار (درون لوله های بویلر یا خارج از لوله ها):
به دو دسته water tube و fire tube،
workshop-assembled 7- از نظر نوع سوخت مصرفی در بویلر:
سوخت :گاز، مایع و جامد (برای مثال در بویلر های امروزی سوخت اصلی گاز طبیعی است)
استاندارد ساخت بویلر
ساخت بویلرهای واترتیوب و فایرتیوب به دلیل بالا بودن فشار کاری و خطرات ناشی از ساخت و بهره برداری نا مناسب از آن ها باید تحت استاندارد های ویزه ای صورت گیرد. برای مثال در اروپا از استانداردهای EN12953 و EN12952 برای ساخت بویلرها استفاده می شود. در ایران نیز سازمان استاندارد ایران بر اساس استاندارد BS2790 نسخه ای از استاندارد را برای بویلرهای فایرتیوب ترجه کرده است که به عنوان مرجع بازرسی بویلر در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که هم اکنون در حال بازنگری می باشد

بویلر تشعشعی-بویلر چیست | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات
استاندارد DIN و استاندارد ASME نیز از جمله مهمترین استاندارد های ساخت دیگ های بخار و دیگ های آبگرم در دنیا هستند.
بویلر تشعشعی-بویلر چیست |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات - در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار –بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی – بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت وتا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم. در این مقاله به موضوعات قیمت بویلر-اجزای بویلر-معنی بویلر-بویلر کشتی چیست-دستگاه بویلر-تفاوت دیگ بخار و بویلر پرداختیم. مجددا توصیه می کنیم حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.